Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» είναι το πρώτο βήμα για να φθάνουμε εις τη Θέωση.

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 1Μόνο όταν επικεντρώνουμε την προσοχή μας στον Χριστό, ότι κάνουμε είναι τέλειο. Όταν έχουμε τον Χριστό συνεχώς μέσα μας, μπροστά στα μάτια μας, τότε όλα πηγαίνουν καλά.

Ρώτησαν τον άγιο Αντώνιο τι να κάνουν για να κερδίσουν τη Βασιλεία των Ουρανών και τότε αυτός τους είπε:

  • Ό,τι κάνουμε, να σκεπτόμαστε συνεχώς τον Χριστό.
  • Ό,τι κάνουμε , να είναι πάντα σύμφωνο με την Αγία Γραφή, με τις εντολές του Χριστού
  • Σε όποιο τόπο καθίσεις, να μη μετακινηθείς γρήγορα.

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 2Όλο το μυστικό είναι να έχουμε συνεχώς τον νου μας στον Χριστό, τότε ό,τι και να κάνουμε είναι τέλειο.

Η επικέντρωση του νου μας στον Χριστό, που είναι το πρώτο βήμα για να φθάνουμε εις τη Θέωση, επιτυγχάνεται με τη «νοερά αδιάλειπτη προσευχή».

Για να πετύχει η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή», «Κύριε, Ιησού Χριστέ, ελέησόν με τον αμαρτωλό», που μας συνδέει συνεχώς με τον Κύριο, χρειάζεται να ακολουθούμε πλήρως τις εντολές του Κυρίου. Με τη «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» ο νους επικεντρώνεται στην καρδιά. Μπορούμε να τη συνδυάσουμε με την αναπνοή μας, εισπνέοντας «Κύριε Ιησού Χριστέ», εκπνέοντας «ελέησόν με τον αμαρτωλό».

Με την «αδιάλειπτη προσευχή» είμαστε συνδεδεμένοι μαζί Του, έχουμε τα πάντα, μας βοηθά να ακολουθούμε τις εντολές Του και να προχωρήσουμε εις τη Θέωση.

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 3«Με την προσευχή ο Χριστός μας δίνει τη δυνατότητα να μιλάμε μαζί Του. Η προσευχή είναι συνομιλία με τον Χριστό. Με την προσευχή μπορούμε να μιλάμε συνέχεια μαζί Του. Προσευχή είναι να βάζουμε τον Χριστό στην καρδιά μας, να αγαπάμε τον Χριστό με όλη την καρδιά μας. Όσο περισσότερο προσεύχεται κανείς, τόσο μεγαλύτερη σιγουριά νιώθει». (άγιος Παΐσιος)

Ο αβάς Ισαάκ ο Σύρος μάς λέγει ότι η μεγαλύτερη αμαρτία είναι να μη θέλουμε να προσφύγουμε στη επικοινωνία, στη βοήθεια με τον Χριστό με την προσευχή, ενώ έχουμε τη δυνατότητα. Τότε μας καταλαμβάνει ο διάβολος αφού δεν έχουμε επικοινωνία με τον Θεό.

Η ταπείνωση φέρνει τη Χάρη να πούμε τη νοερά προσευχή με την καρδιά μας, απλά και ταπεινά.

«Όλη η τέχνη είναι αυτή ακριβώς: είτε περπατάς, είτε κάθεσαι, είτε στέκεσαι, είτε εργάζεσαι, είτε βρίσκεσαι στην εκκλησία, άσε την προσευχή αυτή να γλιστρά από τα χείλη σου: «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με» με τη προσευχή αυτή στην καρδιά σου βρίσκεις εσωτερική ειρήνη και γαλήνη σώματος και ψυχής». (άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ)

Σκοπός μας πρέπει να είναι η συνεχής, αέναη σύνδεσή μας με τον Δημιουργό μας. Μέσω αυτής της επικοινωνίας λαμβάνουμε οδηγίες για τα πάντα στη ζωή μας. Αυτό επιτυγχάνεται με την «αδιάλειπτη προσευχή».

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 4 «Εάν ο άνθρωπος συνηθίζει να λέει κάθε μέρα την «ευχή» έστω από λίγο, όσο μπορεί, η καρδιά του σιγά-σιγά γλυκαίνεται και περιμένει πότε έρχεται εκείνη η ώρα που θα λέει την «ευχή». Και όταν γλυκαίνεται η καρδιά, από μόνος του κανείς ζητάει περισσότερο». (Εφραίμ Κατουνακιώτης)

Σκοπός της επίκλησης του Ονόματος του Κυρίου είναι να μπορούμε να παραδινόμαστε στον Θεό, να ενωνόμαστε μαζί Του και να ελκύουμε τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Η επανάληψη της «ευχής» μάς απαλλάσσει από κάθε πνεύμα κακίας, καθαρίζει και θεραπεύει τον νου και την καρδιά μας. Μαζεύει τον νου μας που είναι σκορπισμένος στα κτίσματα και τον επικεντρώνει στον Κτίστη, στον Τριαδικό Θεό. Κατά αυτόν τον τρόπο ενοποιεί και ολοκληρώνει την ύπαρξή μας. Με την «ευχή» έλκουμε τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, που μας δυναμώνει, μας βοηθά να κρατάμε τον νου στην καρδιά μας.

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 5Ο αείμνηστος Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης μάς λέγει ότι για να κατοικεί ο Χριστός στην καρδιά μας, χρειάζεται να πιστεύουμε απόλυτα σε Εκείνον, να μετανοούμε συνεχώς, όταν αμαρτάνοντας παρακούμε τις εντολές Του. Να ακολουθούμε τα Μυστήρια, τα οποία ο Θεάνθρωπος Χριστός αφήνει στην Εκκλησία μας, για να ενωνόμαστε μαζί Του. Αλλά αν ξεχνούμε να κάνουμε και την «αδιάλειπτη προσευχή» και δεν έχουμε συνεχώς τον νου μας στον Χριστό, τότε Εκείνος δεν μπορεί να κατοικεί μέσα μας. Η αδιάλειπτος προσευχή είναι αυτή που μας κάνει να σκεπτόμαστε συνεχώς τον Χριστό, Τον έλκει μέσα μας.

Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος μας λέγει ότι η νοερά, καρδιακή προσευχή είναι έκφραση της αγάπης προς τον Χριστό. Η «αδιάλειπτη αυτή καρδιακή προσευχή» πρέπει να γίνεται νοερά από τα βάθη της καρδιάς, να γίνεται με συντριβή, απαλλαγμένη από τα πάθη, να μη ζητά τίποτα, αλλά να ευχαριστούμε και να δοξολογούμε συνεχώς τον Θεό. Συνδέει την προσευχή με την αναπνοή, όπως δεν μπορούμε να σταματήσουμε να αναπνέουμε, έτσι δεν σταματάμε ποτέ να προσευχόμαστε.

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 6Να προσευχόμαστε αδιαλείπτως, μας λέει ο άγιος Χρυσόστομος, που είναι επηρεασμένος από τον Απόστολο Παύλο που έλεγε: «ἀδιαλείπτως προσεύχεσθε», «εἴτε οὖν ἐσθίετε εἴτε πίνετε εἴτε τι ποιεῖτε, πάντα εἰς δόξαν Θεοῦ ποιεῖτε» και ζητεί από όλους να προσεύχονται συνεχώς. Μάλιστα τόσο πολύ είχε επηρεαστεί από τον Απόστολο Παύλο που ο Απόστολος Παύλος μιλούσε στο αριστερό αφτί του γι’ αυτό και στην κάρα του που βρίσκεται στη Μονή Βατοπεδίου, που είχα την τύχη να προσκυνήσω πολλές φορές, υπάρχει άθικτο το αριστερό αφτί του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, που του μιλούσε ο Απόστολος Παύλος.

Με τη «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» έρχεται ο Χριστός μέσα μας και μας καθαρίζει, μας γεμίζει με την ενέργειά Του, με τη θεία Χάρη Του. Επικαλούμενοι συνέχεια το όνομα του Χριστού λαμβάνουμε ενέργεια, η καρδιά μας γεμίζει με τον Χριστό. Οι επιθυμίες μας πρέπει να μένουν στον νου, η καρδιά μας είναι τέλειο να έχει μόνο τον Χριστό. Επικαλούμενοι συνέχεια την νοερά προσευχή, είμαστε συνεχώς συνδεδεμένοι με τον Χριστό, είμαστε σε συνεχή κοινωνία μαζί Του και τότε λαμβάνουμε συνέχεια τη Χάρη Του που είναι η θεϊκή ενέργεια που ζωογονεί τα πάντα.

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 7«Οι ορθόδοξοι πιστεύουν ότι η δύναμη του Θεού βρίσκεται στο Όνομα του Ιησού Χριστού έτσι ώστε η επίκληση αυτού του θείου ονόματος ενεργεί ως ένα αποτελεσματικό σημάδι της ενέργειας του Θεού, ως ένα είδος μυστηρίου. Το όνομα του Ιησού, όταν βρίσκεται στην καρδιά του ανθρώπου, συνδέει την καρδιά με τη δύναμη της Θέωσης, λάμποντας μέσα από την καρδιά το φως του ονόματος του Ιησού Χριστού, φωτίζει το Σύμπαν». (Επίσκοπος Κάλλιστος Ware)

Ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος μάς λέγει ότι με τη συνεχή επίκληση του ονόματος του Ιησού Χριστού ο νους αρχίζει να επικεντρώνεται όχι στα κτίσματα αλλά στον Κτίστη και τότε αποκαθίσταται η σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και έρχεται στην προ της πτώσης κατάσταση:

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 8«Όταν το Άγιο Πνεύμα κατοικεί μέσα στον άνθρωπο, ο άνθρωπος δεν σταματά να προσεύχεται, επειδή το Πνεύμα προσεύχεται συνεχώς μέσα του. Τότε, ούτε όταν κοιμάται ούτε όταν είναι ξύπνιος, η ψυχή του δεν αποκόπτεται από την προσευχή. Μα κι όταν τρώει, κι όταν πίνει, όταν ξαπλώνει ή όταν εργάζεται, ακόμη κι όταν κοιμάται βαθιά, η ευωδία της προσευχής εισπνέεται από την καρδιά από μόνη της.

»Με τη συνεχή επίκληση του ονόματος του Κυρίου, φεύγουν οι μάταιοι λογισμοί. Ο νους περιορίζεται να θυμάται μόνο τα θεία νοήματα, δεν ενδιαφέρεται για την παρούσα ζωή, αλλά από την μέγιστη ηδονή της συνεχούς μελέτης του θείου ονόματος, υψώνεται στον Θεό. Λαμβάνει αίσθηση της άλλης ζωής τού μέλλοντος αιώνος και την στους δικαίους αποκείμενη ελπίδα. Προγεύεται το μεγαλείο εκείνης της ζωής και λέγει με έκπληξη: «ω βάθος πλούτου και σοφίας και γνώσης και φρόνησης του ανεξιχνίαστου Θεού». Διότι ετοίμασε άλλον κόσμο τόσο θαυμαστό για να εισάγει αυτούς όλους τους λογικούς και να φυλάξει αυτούς στην ατελεύτητη ζωή.
»Κάθε κόπος και μόχθος και πειρασμός δεν μπορεί να συγκριθεί με τη μακάρια εκείνη ζωή.

Διὰ αυτό ο ουρανοβάμων Απόστολος Παύλος λέγει: «οὐκ ἄξια τὰ παθήματα τοῦ νῦν καιροῦ πρὸς τὴν μέλλουσαν ἡμῖν ἀποκαλυφθῆναι δόξαν». Και χιλιάδες ζωές να είχαμε κι όλες να τις θυσιάζαμε, τίποτα το σπουδαίο σε σχέση προς τη μέλλουσα δόξα στην οποία ο Δεσπότης Χριστός, διά του Τιμίου αίματος επιποθεί να μας αποκαταστήσει».

Μόνο με τη θεία Χάρη μπορούμε να κάνουμε πραγματική νοερά προσευχή, δεν μπορούμε να ερχόμαστε σε επαφή με τον Θεό με τεχνικές. Μόνο με ταπείνωση η άσκηση της «νοεράς προσευχής» μας φέρνει τη Χάρη του Θεού. Η Χάρη του Θεού έρχεται μόνο με την ταπείνωση.

«Όταν λοιπόν κατανοούμε ότι με τη Βάπτισή μας στο όνομα της Αγίας Τριάδας δεν καθαριζόμαστε μόνο από τον ρύπο του προπατορικού αμαρτήματος, αλλά ταυτόχρονα δεχόμαστε τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος και πιστεύουμε ειλικρινά ότι μέσα μας κατοικεί ο Θεός ο Ίδιος, ο άπειρος και απερινόητος. Τότε η πίστη αυτή μας βοηθά να αντιλαμβανόμαστε καθαρά τη σημασία, αλλά και τη δύναμη της καρδιακής προσευχής και τον λόγο που επιβάλλει τη συγκέντρωση της προσοχής και του νου μέσα στην καρδιά.

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 9»Τι ιερός πόθος, τι αγαθός ζήλος που γίνεται στην ψυχή, ακούγοντας τόσο ωραία πνευματικά χαρίσματα περί ουράνιας γεύσης, που λαμβάνει εκείνος που μετανοεί, ειλικρινά που προσεύχεται συνεχώς και ησυχάζει! Αν θέλουμε και εμείς να γευθούμε με αίσθηση την Αιώνιον Ζωή, τον Θεό μέσα μας, με αίσθηση και ψηλάφηση, ας έχουμε την ευχή του Ιησού στο στόμα, στον νου, αδιάλειπτα, προσέχοντας και επαγρυπνώντας σε όλα. Η επίγνωση της μηδαμινότητάς μας να κάνει να έχουμε ανύσταχτα την παρουσία σε όλες της ενέργειες του νου, η μνήμη της θείας παρουσίας, πρέπει να μας συνέχει συνεχώς.

»Τι νοερή δροσιά που απλώνεται στην ψυχή και τι ασφάλεια της δίδεται, νιώθοντας ότι ζει και υπάρχει μέσα στον Θεό Πατέρα της και αυτός μέσα σε αυτή! Τι μακαριότερο να αξιωθεί ο τιποτένιος άνθρωπος να νιώσει ζωντανά το Θεό κατά Χάριν και μέθεξη!

»Ευλογημένα μου παιδιά, προσπαθείτε να αισθανθείτε τη μεγάλη αγάπη του Θεού για τον κόσμο. Ο Χριστός φανερώνεται «εν σαρκί» και γίνεται άνθρωπος για να μας χαρίζει την Ουράνια Βασιλεία Του. Με την αμαρτία των πρωτοπλάστων χάνουμε τον επίγειο Παράδεισο, αντί αυτού όμως ο Χριστός, μας χαρίζει τον ουράνιο Παράδεισο». (Γέροντας Εφραίμ ο Φιλοθεΐτης, της Αριζόνας)

Ο άγιος Αιμιλιανός ο Σιμωνοπετρίτης μας εξηγεί τι σημαίνει η νοερά προσευχή:

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 10«Η προσευχή είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής, το οποίο τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, διότι τον καθιστά κοινωνό του αΐδιου και άφθαρτου Θεού. Όπως δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς ψυχή, έτσι και δεν νοείται κάποιος που είναι ζωντανός «εν Χριστώ» χωρίς προσευχή. Η Εκκλησία μας ζει με την προσευχή, ζει με τις προσευχές των τέκνων της.

»Η νοερά προσευχή είναι η αδιάλειπτη ενέργεια των αγγελικών ταγμάτων, ο άρτος, η ζωή και η γλώσσα των αΰλων αυτών όντων, είναι έκφραση της αγάπης τους προς τον Θεόν. Έτσι και οι μοναχοί αν και έχουν σάρκα μιμούνται και αγωνίζονται να βιώνουν την αγγελική ζωή. Ανάβουν μέσα τους τον θεϊκό έρωτα για τη νοερά προσευχή:

  • Με τη δυνατή κραυγή «Κύριε» δοξολογούμε τον Θεό, την ένδοξη μεγαλειότητά Του, τον Βασιλέα και Δημιουργό της ορατής και αόρατης κτίσης, μπροστά στον Οποίο φρίττουν τα Σεραφείμ και τα Χερουβείμ.
  • Με τη γλυκύτατη επίκληση και πρόσκληση «Ιησού», μαρτυρούμε ότι ο Χριστός είναι παρών, είναι ο Σωτήρας μας και τον ευγνωμονούμε και τον ευχαριστούμε, διότι μας ετοίμασε Ζωή Αιώνια.
  • Με την Τρίτη λέξη «Χριστέ» θεολογούμε, ομολογώντας ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού και Θεός. Δεν μας έσωσε κάποιος άνθρωπος, ούτε άγγελος, αλλά ο Ιησούς Χριστός, ο αληθινός Θεός.
  • Στη συνέχεια, με την ενδόμυχη αίτηση «ελέησόν με», προσκυνούμε και παρακαλούμε να μας ελεήσει ο Θεός εκπληρώνοντας τα σωτήρια αιτήματά μας, τους πόθους και τις ανάγκες των καρδιών μας. Και εκείνο το «με», τι εύρος έχει! Δεν είναι μόνο ο εαυτός μου, αλλά είναι όλοι οι χριστιανοί που αποτελούν μέλη του σώματός Του, που είναι η Εκκλησία.
  • Τέλος για να είναι πληρέστερη η προσευχή μας κατακλείνουμε με τη λέξη «τον αμαρτωλό», εξομολογούμενοι, αφού πάντες είμαστε αμαρτωλοί, όπως εξομολογούνταν κι όλοι οι άγιοι και γίνονταν με αυτή τη φωνή υιοί φωτός.

»Από όλα τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι η ευχή εμπεριέχει δοξολογία, ευχαριστία, θεολογία, παράκληση και εξομολόγηση. Ναι, μέσα στους αιώνες η Εκκλησία διά της ευχής, αφ’ ενός μεν ομιλεί στον Θεό, αφ’ ετέρου δε ενθουσιάζει τα τέκνα της και τα θεοποιεί. Ο απόηχός της γεμίζει ολόκληρη την κτίση και η ενέργειά της συνεργεί στην ανακαίνιση του κόσμου. Το όνομα του Ιησού, η νοερά προσευχή, όπως λένε οι άγιοι Πατέρες, είναι μυροδοχείο. Το ανοίγεις, το γέρνεις και χύνεται το μύρο, και γεμίζει από ευωδία όλος ο τόπος.

»Φωνάζεις το «Κύριε Ιησού Χριστέ» και αναδίδεται η ευωδία του Αγίου Πνεύματος, λαμβάνεις «αρραβώνα Θείου Πνεύματος». Διότι το Άγιο Πνεύμα, επειδή μας συμπονά, μας δίνει την επιφοίτησή Του και μας προτρέπει σε έρωτα της πνευματικής προσευχής και μάλιστα προσεύχεται και Αυτό αντί για εμάς που ξεχνιόμαστε και να αναλαμβάνει τα υστερήματά μας, τις ακαθαρσίες μας, τη φτώχεια της ύπαρξής μας. Γιατί ο καθένας μας είναι ναός του Θεού και όταν προσευχόμαστε γινόμαστε ιερουργοί του μεγάλου μυστηρίου. Εκείνο που δίνει νόημα σε όλη τη ζωή και την ύπαρξή μας, διότι μας δίνει τον Θεό, είναι η προσευχή μας». (Αρχιμανδρίτης Αιμιλιανός ο Σιμωνοπετρίτης)

Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» μας βοηθά να μαζεύουμε τον νου μας που είναι διασπαρμένος στα κτίσματα και να τον επικεντρώνουμε στον Κτίστη. Η μνήμη του ονόματος του Κυρίου μάς απαλλάσσει από όλα τα αρνητικά πνεύματα που φωλιάζουν στην καρδιά μας, αλλά και δυναμώνει την καρδιά μας και την κάνει ικανή να επικοινωνήσει με τον Δημιουργό της. Ο νους μας έχει την τάση να διασκορπίζεται στα κτίσματα, να επικεντρώνεται στη διάνοια, στη λογική. Τότε είναι εκτός εαυτού.

    Άνθρωπος σημαίνει άνω θρώσκω, δηλαδή αυτός που επικεντρώνεται συνεχώς προς τον Θεό. Δυστυχώς σήμερα επικρατεί η λογική, η διάνοια, η οποία λειτουργεί μόνο με τις πληροφορίες που λαμβάνει από τις αισθήσεις, τις οποίες περνά από το φίλτρο των πεποιθήσεών της. Με αποτέλεσμα να αντιλαμβάνεται ελάχιστα από την πραγματικότητα. Όλη η ουσία, όλες οι ζωτικές πληροφορίες λαμβάνονται από τη Χάρη του Θεού, τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος. Έτσι λειτουργούσε ο άνθρωπος πριν από την πτώση των πρωτοπλάστων.

Αδιάλειπτα παραμείνατε στην καρδιά κράζοντας το όνομα του Κυρίου για να καταπιεί η καρδιά τον Κύριο κι ο Κύριος να καταπιεί την καρδιά μας, λέγει ο άγιο Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Ο νους μας ανέρχεται προς τον Θεό, δηλαδή μπορεί να επικοινωνήσει με τον Θεό, όταν η ενέργεια του νου είναι μαζεμένη στο «σπίτι» του, στην καρδιά του.

Η επιστροφή του νου στην καρδιά γίνεται με το να την καθαρίζουμε (να βγαίνουν τα μπάζα για να φαίνεται ο Θεός, όπως έλεγε ο άγιος Παΐσιος) και με την «αδιάλειπτη προσευχή». Τότε ο Κύριος κατοικεί μέσα στην καρδιά μας και μας τρέφει συνεχώς με τη Χάρη Του. Χωρίς τον Θεό δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, χωρίς την αδιάλειπτη επίκληση του ονόματος του Κυρίου δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.

Την ευχή χρειάζεται να τη λέμε με ταπείνωση και μετάνοια, να τονίζουμε το «ελέησέ με τον αμαρτωλό». Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αντιλαμβανόμαστε την αμαρτωλότητά μας. Χρειάζεται δουλειά, σβήσιμο του «εγώ», για να το συνειδητοποιήσουμε. Αν κάθε στιγμή δεν συνειδητοποιούμε την αμαρτωλότητά μας, δεν μπορούμε να καθαρίζουμε την καρδιά μας.

   Δεν μπορούμε να επικοινωνούμε με τον Κύριο και να έχει αποτέλεσμα και η προσευχή μας, αν δεν έχουμε καθαρή καρδιά. Όταν καθαρίζει η καρδιά μας, το Άγιο Πνεύμα μας φωτίζει, μας γεμίζει και το κυριότερο, το Άγιο Πνεύμα λέγει μόνο του την προσευχή μέσα μας. Ακούμε το Άγιο Πνεύμα να ψάλλει, όπως έλεγε ο Απόστολος Παύλος «Αββά ο Πατήρ».

Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης που προσεύχεται αδιάλειπτα το καταφέρνει με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Μας περιγράφει με πόση αγάπη, γαλήνη και μακαριότητα γεμίζει συνεχώς η καρδιά του με την «αδιάλειπτη προσευχή, η οποία λέγεται από μόνη της, από την καρδιά του»:

krostandis1«Με τη συστηματική, την επίμονη και σωστή χρήση της προσευχής του Ιησού, ο αγωνιστής όχι μόνο απαλλάσσεται από τα πάθη, αλλά αποκτά τελικά τέτοια ευλογημένη κατάσταση, ώστε η προσευχή να λέγεται μόνη της μέσα από την καρδιά του. Η «αδιάλειπτη καρδιακή προσευχή» προκαλεί τον πλήρη εξευγενισμό της ανθρώπινης προσωπικότητας. Η καρδιά γεμίζει τότε από ασυγκράτητη αγάπη προς τον Θεό και προς τους ανθρώπους και προς κάθε δημιούργημα.

»Η προσευχή της καρδιάς κάνει το σώμα γαλήνιο και ανάλαφρο, η ψυχή γίνεται φωτεινή, διότι είναι με τον Θεό και απολαμβάνει τη Χάρη Του. Φθάνοντας σε αυτή την κατάσταση ο άνθρωπος ζει ολοκληρωτικά μέσα στον Χριστό και ο Χριστός ζει μέσα σε αυτόν. Με τη μετάνοια και με την επίκληση του ονόματος του Ιησού Χριστού σώζομαι, καθαρίζομαι, φωτίζομαι, αγιάζομαι, ειρηνεύω, παρηγοριέμαι. Σε αυτό το θαυμάσιο και σωτήριο όνομα βρίσκω τη μεγαλύτερη ανακούφιση.

»Η αδιάλειπτη και θερμή προσευχή αυξάνει την πίστη μας στην αθανασία της ψυχής και στη μέλλουσα μακαριότητα του πνευματικού κόσμου. Γιατί όλες τις ευλογίες της προσευχής τις αντλούμε από το Άγιο Πνεύμα. Όλη τη δύναμη της προσευχής την οφείλουμε σε Εκείνον και στη Χάρη της Παναγίας Μητέρας Του. Εκείνη σώζει τις ψυχές μας από τις δυστυχίες, μας παρέχει ειρήνη, χαρά και καινούρια ζωή. Την οφείλουμε, επίσης ,στους αγγέλους και τους αγίους». (άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)

Συμπέρασμα: Σκοπός της επίκλησης του Ονόματος του Κυρίου είναι να μπορούμε να παραδινόμαστε, να ενωνόμαστε με τον Θεό, να έλκουμε τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Η νοερά «αδιάλειπτη προσευχή» μας βοηθά να μαζεύουμε τον νου μας που είναι διασπαρμένος στα κτίσματα και να τον επικεντρώνουμε στον Κτίστη.

    Με την «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» έρχεται ο Χριστός μέσα μας και μας καθαρίζει, μας γεμίζει με την ενέργειά Του, με τη θεία Χάρη Του. Η καρδιά γεμίζει τότε από ασυγκράτητη αγάπη προς τον Θεό και προς τους ανθρώπους και προς κάθε δημιούργημα.

Με την καρδιακή προσευχή η κτιστή μας υπόσταση εισάγεται διά του Αγίου Πνεύματος στη σφαίρα του ακτίστου Θείου. Ο Θεός γνωρίζεται με την αγάπη σε κατάσταση καρδιακής προσευχής.

  Η «νοερά αδιάλειπτη προσευχή» τρέφει τον άνθρωπο και τον αφθαρτοποιεί, είναι πρωταρχική ανάγκη κάθε ψυχής, δένδρο ζωής. 11Όλα τα παραπάνω είναι αποσπάσματα από το νέο μου βιβλίο και από τα βιβλία μου «Έτσι Γίνεται το Θαύμα», «Μια Ζωή Γεμάτη Φως», «Η Πηγή των Πάντων».

Τα τρία βιβλία μου σας βοηθούν όσο δεν φαντάζεστε εκτός από την ηρεμία την αγάπη την ασφάλεια που θα σας γεμίσουν, περιέχουν τους μεσημβρινούς που μπορείτε να ξεμπλοκάρεται για να είστε καλύτερα, αλλά κυρίως περιέχουν cd που επαναπρογραμματίζουν το υποσυνείδητό και σας βοηθούν να αισθάνεστε καλυτέρα και να μην μπαίνετε σε συναγερμό
Τα βιβλία μπορώ να τα στείλω με έκπτωση έξοδα αποστολής πληρωμένα http://www.afotopoulos.gr/arthra/276-ta-tr-ia-moy-vivlia-mia-zvh-gemati-fos-etsi-ginetai-to-thavma-h-phgh-ton-pantvn
επικοινωνήστε μαζί μου στο 6977349766 ή στείλτε τη διεύθυνση και το κινητό σας είμαι στη διάθεση σας.
Είμαι πάντα δίπλα σας για να απελευθερωθούμε από όλα τα προβλήματα μας, να πετάξουμε από υγεία και χαρά και να οδηγηθούμε στο φως.

Με άπειρη, εν Χριστώ αγάπη

Αλέξης Φωτόπουλος

Συγγραφέας – Εναλλακτικός θεραπευτής

Τηλέφωνα: 6977349766, 6909193329,

Στην Ιστοσελίδα μου www.afotopoulos.gr., που είναι πλήρως ανακαινισμένη θα βρείτε τα πάντα για την υγεία και ευτυχία σας.

Βλέπετε όλοι το κανάλι μου στο YouTube: Αλέξιος Φωτόπουλος, θα σας αλλάξει τη ζωή.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Δίδονται συνεχώς δωρεάν σεμινάρια (αφήνει κάτι όποιος θέλει για το κόστος της αίθουσας) Ναυαρίνου 9 και Ιπποκράτους στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Τα σεμινάρια ανακοινωνόταν στην ιστοσελίδα μου www.afotopoulos.gr να έρχεστε χωρίς να κλείνετε θέση.

Στο άρθρο μου: http://www.afotopoulos.gr/arthra/233-h-therapeia-tvn-pantvn-ta-aitia-olvn-astheneivn-kathvs-kai-tropos-pou-mporoume-na-autotherapeutoume-na-ehoume-telies-sheseis-kai-afthonia

afotopoulos

afotopoulos

Leave a Reply

Σχετικά με το Κύριο Αλέξη Φωτόπουλο

Ο Αλέξης Φωτόπουλος γεννήθηκε στο Στενό Αρκαδίας. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι. 

Περισσότερα

Προτεινόμενα

Ακολουθήστε μας