Το απόσταγμα των διδαχών του Αγίου Ιωάννη της Κροστάνδης που μου άλλαξε τη ζωή και αλλάζει σίγουρα τη ζωή σε όποιον τις διαβάζει.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
krostandis1 Διαβάστε τις παρακάτω διδαχές του Αγίου Ιωάννη της Κροστάνδης, που είναι γραμμένες από τον ίδιο τον Άγιο,  ο οποίος έγραφε μόνο όταν φωτιζόταν από το Άγιο Πνεύμα και άλλαξτε τη ζωή σας.

Τον Άγιο Ιωάννη της Κροστάνδης του οποίου με αξίωσε ο Θεός να προσκυνήσω τον τάφο του στη Ρωσία, ο οποίος κατέγραφε όλες τις εμπειρίες του με την επαφή του με τον Θεό, η διδασκαλία του έχει χαραχθεί βαθιά στην καρδιά μου, τολμώ να πω ότι τον θεωρώ μέντορά μου στη ζωή.

Διδαχές Αγίου Ιωάννη της Κροστάνδης:

Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης θεωρούσε ότι η καρδιά είναι το σημαντικότερο όργανο του ανθρώπου και αυτή χρειάζεται να ακολουθεί ο άνθρωπος κι όχι το νου του. Η καρδιά ζωογονείται από τις καλές πράξεις και την αγάπη, ενώ πληγώνεται και καταστρέφεται με το φθόνο και τις κακές πράξεις. Ήταν βέβαιος ότι ο Κύριος ήταν μέσα στην καρδιά του και την προφύλασσε και την οδηγούσε στο σωστό δρόμο. Μόνο όταν ο Θεός κυριαρχεί την καρδιά μας είμαστε ευτυχισμένοι διαφορετικά ότι και να κάνουμε είμαστε δυστυχισμένοι. Τα λόγια του αγίου: «Η καρδιά είναι το πιο βασικό όργανο του ανθρώπου, είναι η ζωή του, είναι κάτι παραπάνω από τη ζωή του είναι ο ίδιο άνθρωπος. Γι’ αυτό εκείνος που δεν προσεύχεται και δεν υπηρετεί τον Θεό με την καρδιά του, είναι σαν να μην προσεύχεται καθόλου. Η καρδιά είναι ο πρώτος παράγοντας στη ζωή μας. Η καρδιακή γνώση προηγείται της νοητικής γνώσης, η καρδιά βλέπει άμεσα, αστραπιαία, ενιαία. Αυτή η γνώση της καρδιάς μεταδίδεται στο νου και μέσα στο νου χωρίζεται σε μέρη, αναλύεται σε συστατικά. Η αλήθεια όμως ανήκει στην καρδιά κι όχι στο νου, στο νου, στον εσωτερικό άνθρωπο όχι στον εξωτερικό. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό το έργο του φωτισμού της καρδιάς με τη γνώση των αληθειών της πίστης και των κανόνων της ηθικής. Διότι στην κατάσταση της απιστίας για κάτι το αληθινό και το άγιο η καρδιά γεμίζει από στενοχώρια και φόβο, αντίθετα στην ειλικρινή πίστη νιώθει χαρά, ηρεμία, άνεση και ελευθερία.

»Η δυσκολία που αισθάνεται η καρδιά όταν δεν πιστεύει κανείς σε κάτι αληθινό και άγιο, είναι δείγμα ότι σφάλλει ο νους με την απιστία του. Κάθε ψευδής λογισμός φέρνει μέσα του την απόδειξη του ψεύδους του, αυτό ταλαιπωρεί, θανατώνει την καρδιά. Αντίθετα κάθε αληθινός λογισμός φέρνει μέσα του την απόδειξη της αλήθειας του, αυτό γαληνεύει, ζωογονεί την καρδιά. Είναι υπερβολικά επιζήμιο να αναπτύσσει κανείς μόνο την κρίση και το νου αδιαφορώντας για την καρδιά, η καρδιά είναι η ζωή. Ζωή όμως μολυσμένη από την αμαρτία πρέπει να καθαριστεί.

    »Η αγάπη αναπαύει και χαρίζει άνεση στην καρδιά, την ζωογονεί, ο φθόνος όμως την ταλαιπωρεί και βασανιστικά την ταράζει. Όποιος φθονεί, βασανίζει και τυραννεί τον εαυτό του, είναι ανοητότερος μεταξύ ανόητων. Ο φθόνος είναι ένα πάθος, κάθε πάθος είναι ένας βασανιστής, ένας δήμιος. Ο άνθρωπος που διαπράττει οποιοδήποτε κακό, τιμωρείται με το ίδιο το κακό που διαπράττει, με το ίδιο το πάθος στο οποίο δουλεύει. Το κακό περιέχει μέσα του την τιμωρία, οι αρρώστιες είναι τα παρεπόμενα των αμαρτιών, όπως και ο θάνατος.

»Δεν έχω παρά να σκεφτώ τον Θεό, να επιθυμήσω την καρδιακή ένωσή μου μαζί Του, κι Εκείνος βρίσκεται αμέσως κοντά μου. Ούτε οι τοίχοι του σπιτιού μου, ούτε τα σίδερα της φυλακής, ούτε βουνά και λαγκάδια, ούτε άβυσσοι δεν μπορούν να εμποδίσουν την ένωση αυτή. Ο Θεός είναι άμεσος μαζί μου, όπως κι οι άγγελοι και οι άγιοι. Όταν έχω μαζί μου τον Θεό όλα είναι μπροστά στα μάτια μου, κοινά στην καρδιά μου, όπως είναι οι στενότεροι φίλοι μου και οι άμεσοι συγγενείς μου.

»Αληθινά ο Χριστός ζει μέσα στην καρδιά μου, στην παραμικρή ακαθαρσία της καρδιάς, στο παραμικρό φύτρωμα του σπόρου της αμαρτίας, με προτρέπει να καθαριστώ, να διώξω την αμαρτία από την ψυχή μου. Αλλά αλλοίμονο κι ο σατανάς είναι παρών, είναι έτοιμος να με καταπιεί στο κάθε βήμα, με διεκδικεί από τον Θεό. Ο Χριστός που εισέρχεται στην καρδιά με την πίστη εγκαθιδρύει μέσα της την ειρήνη, και την αγαλλίαση. Τίποτα δεν υπάρχει πιο κοντά μας από τον Θεό των καρδιών μας κι η καρδιά είναι πιο κοντά σε μας από οτιδήποτε άλλο, η καρδιά είναι ο άνθρωπος ολόκληρος.

»Στην καρδιά του ανθρώπου πραγματοποιείται η προσέγγιση προς τον Θεό ή η απομάκρυνση από Εκείνον. Γι’ αυτό υπάρχει άλλοτε γαλήνη και χαρά και άλλοτε σύγχυση και στενοχώρια, άλλοτε ζωή και άλλοτε θάνατος πνευματικός. Όταν στην καρδιά μας βασιλεύει ο Χριστός, τότε είμαστε ικανοποιημένοι από όλα. Όταν απουσιάζει ο Χριστός από την καρδιά, τότε ο άνθρωπος δεν είναι ικανοποιημένος με τίποτα. Πουθενά δεν βρίσκει την ευτυχία, ούτε στην υγεία, ούτε στις ευκολίες ούτε στα πλούσια παλάτια πουθενά».

 Τα πάθη προέρχονται από το κενό που νοιώθουμε όταν η καρδιά μας είναι άδεια, επειδή απουσιάζει ο Κύριος από μέσα μας. Τότε κάνουμε τα πάντα για να ικανοποιηθούμε αλλά μάταια. Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης μας εξηγεί γιατί κυριευόμαστε από τα πάθη, την καταστροφή που μας προκαλούν και πως θα απαλλαγούμε από αυτά:

«Από ποία αιτία προέρχεται η δίψα για τα πάθη, για το κρασί; Από το ότι απουσιάζει η δίψα της θείας Χάρης. Η δίψα της σωτηρίας θα έδιωχνε την δίψα του κρασιού και κάθε αισθησιακής απόλαυσης. Χαρακτηριστικό της αμαρτίας και των παθών είναι η απαίσια δίψα τους, η αναζήτηση όλων των ευκαιριών για την ικανοποίησή τους. Η εμπαθή ύπαρξη θέλει τα πάντα να τα μετατρέπει σε μέσα ικανοποίησης της. Όταν νοιώθουμε για τον άλλο σαρκική αγάπη, τότε η πραγματική αγάπη εξαφανίζεται και ο άλλος άνθρωπος καταστρέφεται, εκφυλίζεται σε ένα άψυχο, απολαυστικό αντικείμενο.

» Έτσι η ζωή μας μοιάζει με ένα παιδικό παιχνίδι, μόνο που δεν είναι αθώο, αλλά γεμάτο αμαρτία και ενώ είμαστε λογική, ενώ γνωρίζουμε τον σκοπό της ζωής δεν ενδιαφερόμαστε για αυτόν. Ασχολούμαστε με πράγματα άσκοπα, διασκεδάζουμε με την τροφή και το ποτό, απολαμβάνοντάς τα, αντί να τα χρησιμοποιούμε μόνο για συντήρηση του σώματος. Διασκεδάζουμε με τα πνευματικά μας χαρίσματα, τον νου, την φαντασία, τον λόγο, χρησιμοποιώντας τα μόνο για την υπηρεσία της αμαρτίας και της ματαιότητας του παρόντος κόσμου. Χάνουμε το χρόνο μας διασκεδάζοντας ενώ έπρεπε να τον χρησιμοποιούμε για να κερδίσουμε την αιωνιότητα.

»Τα πάθη είναι μεταδοτικά, τα πάθη κληρονομούνται στα παιδιά μας. Η ψυχή είναι απλή ύπαρξη, δεν μπορεί συγχρόνως ν’ αγαπά και τον Θεό και τα χρήματα ή την τροφή ή το ποτό. Πώς να αναπαυτεί το Άγιο Πνεύμα σε μια ψυχή συνεχώς απασχολημένη με γήινες μέριμνες και διασκεδάσεις. Μόνο με την ειλικρινή μετάνοια και εξομολόγηση απαλλασσόμαστε από τα πάθη».

Η Υπεραγία Θεοτόκος κατόρθωσε την υψίστη «ενότητα» Θεού και ανθρώπου, είναι «τιμιωτέρα εικόνα» του Θεού και ομοίωμα Αυτού, μας λέγει ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης και συνεχίζει:

 

«Η Υπεραγία Θεοτόκος είναι η «τιμιωτέρα εικόνα» του Θεού και ομοίωμα Αυτού. Η Αιτία του μεγαλείου Της, είναι η απεριόριστη αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο, την εικόνα δηλαδή που ξέπεσε. Είναι ακόμη η επιθυμία του Θεού ν’ αναστήσει τον άνθρωπο και να τον ανυψώσει στην πρωταρχική τελειότητα και την παντοτινή μακαριότητα. Ο Θεός γίνεται άνθρωπος (διαμέσου της Παναγίας μας), για γίνει ο άνθρωπος θεός, για να ενωθεί λοιπόν πάλι η εικόνα με το Πρότυπο της, ο Υιός του Θεού έγινε (διαμέσου της Θεοτόκου) έγινε υιός ανθρώπου. Ο Θεός ζητεί από τον άνθρωπο να Του ομοιάσει απόλυτα, όπως η εικόνα μοιάζει στο πρότυπό της.

»Η Αειπάρθενος Μητέρα του σαρκωμένου Θεού Λόγου, μιμούμενη την αγάπη του Υιού και Θεού Της για το ανθρώπινο γένος πρεσβεύει για μας και φανερώνει τη δύναμή Της σε μας του πιστούς. Κι εμείς που νοιώθουμε πάντα αυτή τη σωτήρια δύναμή Της, την επικαλούμαστε συχνά και της λέμε: «Ου σιωπήσωμεν ποτέ Θεοτόκε, τας δυναστείας σου λαλείν οι ανάξιοι, ει μη γαρ συ προϊστασο πρεσβεύουσα, τις ημάς ερρύσατο εκ τοσούτων κινδύνων; τις δε διεφύλαξεν έως νυν ελευθέρους; ουκ αποστώμεν, Δέσποινα, εκ σου, σους γαρ δούλους σώζεις αεί, εκ παντοίων δεινών». Σε κάθε μας δοκιμασία, σε κάθε μας θλίψη, σε κάθε μας ανάγκη και δυστυχία, προς Εκείνην στρέφουμε τα μάτια της ψυχής μας. Το ίδιο γίνεται με τους αγγέλους και τους αγίους. Όταν τους επικαλούμαστε μάς ακούν, και με την Χάρη του Θεού σπεύδουν να μας βοηθήσουν.

»Με τη σάρκωση του Κυρίου η Παναγία μας έγινε η παντοδύναμη μεσίτριά μας, εκείνη μας προστατεύει από την αμαρτία, από τον όλεθρο και τα βάσανα. Η Παναγία η Βασίλισσα και Κυρία μας, προσεύχεται για μας μέρα νύχτα. Κανένας εχθρός ορατός ή αόρατος, δεν μπορεί ν’ αντισταθεί στη δύναμή Της. Είναι η μητέρα μας κατά Χάριν, σύμφωνα με τα λόγια που είπε ο Χριστός πάνω στο σταυρό στον αγαπημένο Του μαθητή Ιωάννη: ‘Ιδού η μήτηρ Σου’».

 

Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης καθότι ιερέας και φωτισμένος από το Άγιο Πνεύμα μας λέγει ότι η Θεία Κοινωνία ζωοποιεί τις νεκρωμένες από την αμαρτία καρδιές μας, μας χαρίζει ζωή, και αυξάνει την πίστη μας από την οποία εξαρτάται η σωτηρία μας, η εκπλήρωση των προσευχών μας, εξαρτώνται τα πάντα, συνιστούσε να κοινωνούν όσο πιο συχνά μπορούν, μάλιστα σε αρρώστους έλεγε ότι οι πρώτοι Χριστιανοί κοινωνούσαν κάθε ημέρα, κι αυτοί που ήταν άρρωστοι και είχαν ανάγκη την ζωηφόρο αυτή δύναμη του Θεού, δεν το έκαναν, τα λόγια του:

«Όταν μεταλαβαίνεις μ’ ευγνωμοσύνη κι ευχαριστία τα άγια και ζωοποιά Μυστήρια, ο Κύριος θα σου χαρίζει ζωή κι η πίστη σου θ’ αυξάνεται όλο και περισσότερο. Ο φόβος κι η ταραχή προέρχονται από την απιστία, αν τα νοιώσεις την ώρα της Θείας Κοινωνίας, να τα λογαριάσεις σαν αληθινό σημείο, ότι η απιστία απομακρύνεσαι από τη Ζωή που υπάρχει μέσα στο άγιο ποτήριο. Σκέψου τι αξία έχει το μέγιστο θαύμα του Ιησού Χριστού, του Υιού του Θεού του Ζώντος, το θαύμα της Θείας Κοινωνίας! Που έγκειται το θαύμα; Στη ζωοποιό και ειρηνοποιό ενέργεια που επιφέρει στη νεκρωμένη από την αμαρτία καρδιά σου, ενώ λίγο πριν από τη Θεία Κοινωνία επικρατούσε εκεί ανησυχία και πνευματική νέκρωση.

»Είναι υπέροχο το γεγονός ότι ο ίδιος ο Κύριος, ο Δημιουργός όλης της κτίσης, ορατής και αόρατης μεταβάλει τον άρτο και τον οίνο σε Σώμα και Αίμα, στο δικό Του Πανάγιο Σώμα και στο δικό του πάναγνο Αίμα. Με τον άρτο και οίνο ο Υιός του Θεού δεν ενσαρκώνεται ξανά, μια φορά ενσαρκώθηκε κι αυτή είναι αρκετή για τους αιώνες των αιώνων, αλλά μετουσιώνεται σ’ αυτό το ίδιο Σώμα το οποίο έλαβε κατά τη σάρκωσή Του, με τον ίδιο τρόπο που πολλαπλασίασε τους πέντε άρτους και έθρεψε χιλιάδες ανθρώπους.

»Κύριε είσαι μαζί μας ιδιαίτερα με το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, πόσο αληθινά πόσο ουσιαστικά είσαι παρών με τα άγια Μυστήρια! Εσύ Κύριε μας σε κάθε Θεία Λειτουργία λαμβάνεις ένα σώμα όμοιο με το δικό μας, εκτός της αμαρτίας, μας τρέφεις με τη ζωοποιό Σου σάρκα. Με τα άγια αυτά Μυστήρια είσαι ολοκληρωτικά μαζί μας, η Σάρκα Σου ενώνεται με την ψυχή μας, τη νοιώθουμε αυτή τη ζωοδότρια, ειρηνική και γλυκύτατη ένωση. Με το να Σε κοινωνούμε στην θεία Ευχαριστία, νοιώθουμε ότι γινόμαστε ένα πνεύμα μαζί Σου, (ο κολλώμενος τω Κυρίω πνεύμα εστί, απόστολος Παύλος), γινόμαστε σαν και Σένα αγαθοί, πράοι, και ταπεινοί.

»Στα Άχραντα Μυστήρια οφείλω την ύπαρξή μου, την καθαρότητα της ζωής και καλή φήμη μεταξύ των ἀνθρώπων Σου. Πόσο θαυμαστή είναι η Χάρη Σου, που με καθοδηγεί και με ενισχύει με την συχνή θεία Κοινωνία. Κύριε εξομολογούμαι ενώπιον Σου πως δεν παίρνω ζωή και υγεία και δύναμη όταν βρίσκομαι στην εξοχή στα δάση, τα αποκτώ όταν βρίσκομαι μέσα στο ναό Σου και ιερουργώ τα ζωοποιά Σου Μυστήρια! Ω αγάπη, αληθινή ζωή, θαυμαστή σωτηρία, μεγίστη μακαριότητα πρόγευση του Παραδέισου τα Άγια Μυστήρια.

»Να ξέρετε πως ο Ιησούς Χριστός σας αγαπάει τόσο πολύ, ώστε σας καλεί πολλές φορές το χρόνο στο Μυστικό και ζωοποιό Δείπνο Του. Σας προσφέρει για βρώση το θείο και πάντιμο Σώμα Του και για πόση το θείο και πάντιμο Αίμα Του για να ζήσετε όχι μόνο στη γη, πρόσκαιρα, αλλά και στον Ουρανό αιώνια, ατελεύτητα».

     Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης που προσευχόταν αδιάλειπτα και είχε καταφέρει με την Χάρη του Αγίου Πνεύματος η προσευχή να λέγεται μόνη της από την καρδιά του, μας περιγράφει με πόση αγάπη, γαλήνη και μακαριότητα γέμιζε συνεχώς η καρδιά του με την «αδιάλειπτη προσευχή»:

«Με την συστηματική, την επίμονη και σωστή χρήση της προσευχής του Ιησού, ο αγωνιστής όχι μόνο απαλλάσσεται από τα πάθη, αλλά αποκτά τελικά τέτοια ευλογημένη κατάσταση, ώστε η προσευχή να λέγεται μόνη της μέσα από την καρδιά του. Η «αδιάλειπτη καρδιακή προσευχή» προκαλεί τον πλήρη εξευγενισμό της ανθρώπινης προσωπικότητας. Η καρδιά γεμίζει τότε από ασυγκράτητη αγάπη προς τον Θεό και προς τους ανθρώπους και προς κάθε δημιούργημα.

»Η προσευχή της καρδιά κάνει το σώμα γαλήνιο και ανάλαφρο, η ψυχή γίνεται φωτεινή διότι είναι με τον Θεό και απολαμβάνει την Χάρη Του. Φθάνοντας σε αυτή την κατάσταση ο άνθρωπος ζει ολοκληρωτικά μέσα στον χριστό και ο Χριστός ζει μέσα σε αυτόν. Με την μετάνοια και με την επίκληση του ονόματος του Ιησού Χριστού σώζομαι, καθαρίζομαι, φωτίζομαι, αγιάζομαι, ειρηνεύω, παρηγοριέμαι. Σ’ αυτό το θαυμάσιο και σωτήριο όνομα βρίσκω τη μεγαλύτερη ανακούφιση.

»Η αδιάλειπτη και θερμή προσευχή αυξάνει την πίστη μας στην αθανασία της ψυχής και στη μέλλουσα μακαριότητα του πνευματικού κόσμου. Γιατί όλες τις ευλογίες της προσευχής τις αντλούμε από το Άγιο Πνεύμα. Όλη τη δύναμη της προσευχής την οφείλουμε σ’ Εκείνον και στην Χάρη της Παναγίας Μητέρας Του. Εκείνη σώζει τις ψυχές μας από τις δυστυχίες, μας παρέχει ειρήνη, χαρά και καινούργια ζωή. Την οφείλουμε επίσης στους αγγέλους και τους αγίους».

 

Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης αντλούσε από την Θεία Λειτουργία μεγάλο θάρρος και δύναμη, είναι ο ιερέας, που πραγματικά έβλεπε τον Κύριο κάθε φορά που ιερουργούσε, βίωνε πραγματικά κάθε λέξη της Θείας Λειτουργίας, διαβάζοντας τα λόγια του συνειδητοποίησα ότι το πρώτο μέλημα στη ζωή μου να είναι η ενεργή συμμετοχή σε όλες τις Θείες Λειτουργίες που μου δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχω μέσα στα ανθρώπινα μου όρια:

«Η Θεία Λειτουργία είναι η προσφορά του Ουρανού προς τη γη. Είναι ένα μεγάλο θαύμα της αγάπης του Θεού, η ιερουργία της Αιωνίου σωτηρίας του ανθρώπινου γένους, ο θρίαμβος της θείας ευσπλαχνίας. Κατά τη διάρκεια της ο ίδιος ο Θεός πλησιάζει και βρίσκεται σε στενότερη επικοινωνία με τον άνθρωπο. Δεν υπάρχει τίποτα πιο άγιο, πιο υψηλό, πιο μεγαλειώδες, πιο θριαμβευτικό, πιο ζωογόνο από την Θεία Λειτουργία.

»Η Θεία Λειτουργία είναι μια θριαμβευτική γιορτή, είναι μια παντοδύναμη προσευχή για την σωτηρία του κόσμου. Η Θεία Ευχαριστία είναι πραγματικά μια ουράνια λειτουργία πάνω στη γη, στη διάρκειά της ο Ίδιος ο Θεός είναι παρών μ’ ένα ιδιαίτερο και άμεσο τρόπο, κατοικεί μέσα στους ανθρώπους. Είναι ο Ίδιος που τελετουργεί αοράτως το μυστήριο «προσφέρων και προσφερόμενος». Δεν υπάρχει στη γη τίποτα αγιότερο και υψηλότερο, μεγαλειωδέστερο, ιεροπρεπέστατο και πιό ζωοποιό από τη Θεία Λειτουργία.

»Την ώρα της Θείας Λειτουργίας ο ναός γίνεται επίγειος ουρανός, οι λειτουργοί εκπροσωπούν τον Ίδιο τον Χριστό, τους αγγέλους, τα Χερουβείμ και τα Σεραφείμ, τους Αποστόλους. Η Θεία Λειτουργία είναι η αενάως επαναλαμβανόμενη τελετουργία της αγάπης του Θεού προς το ανθρώπινο γένος, η παντοδύναμη παρέμβασή Του για την σωτηρία όλου του κόσμου και κάθε ανθρώπου ξεχωριστά. Είναι ο γάμος του αρνίου, ο γάμος του Υιού του Βασιλιά, του οποίου νύμφη είναι κάθε πιστή ψυχή. Κι Εκείνος που προσάγει τη νύμφη στο Άγιο Πνεύμα, γι’ αυτό η Θεία Λειτουργία πρέπει να την τελούμε και να την παρακολουθούμε με ψυχή προετοιμασμένη, αγνή και μεταρσιωμένη, για να μη συναριθμιθούμε με τους προσκεκλημένους που δεν είχαν ένδυμα γάμου και δέθηκαν χειροπόδαρα, διωχθήκαν από το γάμο και ρίχτηκαν στο σκοτάδι.

»Η Θεία Λειτουργία είναι η ουράνια λατρεία του Θεού πάνω στη γη. Είναι μακαριότητα, ειρήνη, χαρά της ψυχής. Αυτή τρέφει το νου, χαροποιεί την καρδιά, προκαλεί δάκρυα κατάνυξης, ευλάβειας, ευγνωμοσύνης, παρακινεί σε αγώνες αυτοθυσίας και ευφραίνει με τις ελπίδες της ανάστασης και της αθανασίας. Την ώρα της θείας Λειτουργίας ο ουρανός κι η γη ενώνονται μαζί, ο Θεός με τους ανθρώπους, οι ασώματοι άγγελοι και οι χοροί των αγίων με τους επιγείους ανθρώπους, ω, τι μακάρια ενότητα.

»Στην Θεία Λειτουργία βρίσκεται η δύναμη των πλέον των πιο ισχυρών εχθρών μας. Βρίσκεται η νίκη κατά των παθών, τα οποία συχνά μας προσβάλουν. Βρίσκεται το φως των ψυχών μας, η ελπίδα και η καταφυγή μας. Στην Θεία Λειτουργία είναι συγκεντρωμένες όλες οι ωφέλειες και όλοι οι καρποί.

»Στην Θεία Λειτουργία τελείται το μυστήριο της αγάπης. Και η αγάπη στην ουσία είναι μεταδοτική. Η αγάπη, ιδιαίτερα η θεία, σπεύδει να σκορπίσει το φως της, την χαρά της σε όλους. Η ωφέλεια της Θείας Λειτουργίας είναι αμέτρητη για όλη την Οικουμένη. Διότι η αναίμακτη θυσία και οι προσευχές αναπέμπονται προς τον Κύριο για όλη την Οικουμένη. Και επειδή τελείται η Θεία Λειτουργία ο Κύριος μακροθυμεί για τις αμαρτίες όλου του κόσμου και ελεεί όλο τον κόσμο. Ω Λειτουργία Θεία, Λειτουργία Παγκόσμια που μας θεοποιείς, κατά τη διάρκειά της γίνεται ο αγιασμός όλης της Οικουμένης».

 

Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης γράφει τις εμπειρίες του με τη σχέση του με τον Θεό, στα κηρύγματά του, όπου σκοπό είχε να ξυπνήσει στις καρδιές όλων την δίψα του Θεού:

«Οι άγιοι ζουν και μετά το θάνατό τους. Αγαπώ πολύ να προσεύχομαι στον ναό του Θεού και ιδιαίτερα στο Ιερό μπροστά στην Αγία Τράπεζα ή στην προσκομιδή, διότι νοιώθω μεγάλη αλλαγή με την Χάρη του Θεού, όταν βρίσκομαι μέσα στο ναό. Με την προσευχή της μετάνοιας και της κατάνυξης πέφτουν από την ψυχή μου τα αγκάθια και τα χαλινάρια των παθών. Γίνεται η ψυχή μου τότε τόσο ανάλαφρη. Όλα τα θέλγητρα, όλες οι πλάνες των παθών εξαφανίζονται, σαν να πεθαίνει ο κόσμος με όλα του τα αγαθά μέσα μου.

»Ζωογονούμαι χάρη στον Θεό και χάρη του Θεού, ολόκληρος διαποτίζομαι από τον Θεό και γίνομαι ένα πνεύμα μαζί Του. Γίνομαι ένα παιδί, που αναπαύεται στα γόνατα της μητέρας του, η καρδιά μου τότε γεμίζει από ουράνια, γλυκιά ειρήνη. Η ψυχή μου καταυγάζεται από θείο Φως, όλα τα βλέπω φωτεινά, σωστά, προς όλους νοιώθω φιλία και αγάπη. Ώ, πόσο μακάρια είναι η ψυχή, όταν βρίσκεται κοντά στον Θεό! Η Εκκλησία πράγματι είναι ο επίγειος Παράδεισος.

»Πόσο αγαθός είσαι Κύριε! Πόσο είναι κοντά μας τόσο κοντά που μαζί Σου μπορούμε πάντοτε να συζητούμε, μαζί Σου να φωτιζόμαστε, μαζί Σου να ειρηνεύουμε. Οι άγιοι διαρκώς κοπίαζαν για να καθαρίσουν την καρδιά τους. Με τον αγώνα καθαρίστηκαν από κάθε μολυσμό και έγιναν ναοί του Αγίου Πνεύματος. Όπου κι αν βρίσκομαι, με το που σηκώνω τα μάτια της ψυχής μου στον Θεό, σε ώρες οδύνης, ο στοργικός Πατέρας μας απαντά αμέσως στην πίστη και την προσευχή μου και τότε η θλίψη εξαφανίζεται. Ο Θεός είναι κάθε στιγμή κοντά μου, δίπλα μου. Η θλίψη είναι πτώση, σκοτώνει την καρδιά και μας απομακρύνει από τον Θεό. Η ειρήνη της ψυχής, που είναι καρπός της ζωντανής πίστης μας σ’ Εκείνον, αποδεικνύει πως ο Θεός είναι συνέχεια δίπλα μου, πως κατοικεί μέσα μου.

»Ο Θεός είναι σε κάθε στιγμή πιο κοντά μου από οιονδήποτε άνθρωπο! Είναι πιο κοντά μου από τα ενδύματά μου, από τον αέρα, από το φως! «Εν Αυτώ» ζω ψυχικά και σωματικά, με Εκείνον αναπνέω, σκέπτομαι, αισθάνομαι, κρίνω, στοχάζομαι, ομιλώ, επιχειρώ, ενεργώ. Τοποθετώ έτσι τον εαυτό μου, ώστε τίποτα να μη Τον αναγκάσει να βγει από τον νου και την καρδιά μου, τίποτα να μην Τον εμποδίσει στο έργο Του. Όμως όταν αμαρτάνω ή έχω εμπάθεια για κάτι, τότε βρίσκομαι μακριά απ’ Αυτόν, όχι τοπικά αλλά πνευματικά, ανάλογα με την καρδιακή μου απομάκρυνση απ’ Αυτόν, ανάλογα με την εγκατάλειψη της Χάρης Του από μένα.

»Πίστευε ακλόνητα, ότι ό,τι σκέπτεσαι, αισθάνεσαι, ομιλείς, κινείσαι, ενεργείς πάντοτε, βρίσκεσαι μέσα στον Θεό, Εκείνος σε έκλεισε μέσα Του, σε διαποτίζει και σε γνωρίζει. Μέσα στον Θεό βρίσκεται και η Μητέρα του Θεού, όλοι οι άγγελοι και όλοι οι άγιοι. Τι βρίσκεται πιο κοντά σε σένα από τον Θεό; Να επικαλείσαι τον Κύριο με πίστη και αγάπη και να εμπιστεύεσαι σ’ Αυτόν, να επικαλείσαι όμοια και τους αγγέλους και τους αγίους Του πιστεύοντας σταθερά ότι βρίσκονται πάντοτε δίπλα σου. Οι άγιοι του Θεού είναι κοντά στον Θεό, όπως κι όλοι οι ευσεβείς που κατοικούν πάνω στη γη

»Πρέπει να υμνούμε τον Θεό, να Τον δοξολογούμε, να του εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας και τα αιτήματά μας πάντοτε θερμά, πρόθυμα, να Τον πιστεύουμε και να Τον αγαπούμε με όλη μας την ψυχή. Η πίστη στην ύπαρξη του Θεού συνδέεται άμεσα με την πίστη στην ύπαρξη της ψυχής μας ως μέρους πνευματικού κόσμου. Όσο ζεις φρόντιζε να παρακολουθείς την καρδιά σου, να την ερευνάς, να την ακούς και να ψάχνεις να τι είναι αυτό που την εμποδίζει για να ενωθεί με τον Υπερευλογημένο Κύριο.

»Τίποτα δεν υπάρχει πιο κοντά μας από τον Θεό. Ο Θεός είναι η αιώνια Αλήθεια, δεν ανέχεται από μας ν’ αμφιβάλουμε στην αλήθεια Του ούτε για μια στιγμή. Όταν η ψυχή απομακρύνεται από τον Θεό με την ολιγοπιστία, τα άνομα έργα και την έλλειψη πίστης στην Αλήθεια του Θεού, τότε περιορίζεται, νιώθει ταραχή και την καταλαμβάνει η θλίψη. Εμείς τα παιδιά του Φιλεύσπλαχνου Θεού, έχουμε την υποχρέωση να επιθυμούμε μ’ όλη μας την καρδιά τη σωτηρία όλων των ανθρώπων, ακόμα και των εχθρών μας».

 

Ο Δημιουργός μάς έχει δώσει τη δυνατότητα, την έφεση να Τον προσεγγίζουμε και να ενωνόμαστε μαζί Του στην παρούσα αλλά και στην μέλλουσα ζωή. Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης μας εξηγεί τρόπο να κερδίσουμε την μέλλουσα ζωή, που δεν είναι άλλος από την επικέντρωση μας στον Θεό, η ακολουθία των εντολών Του κι η απομάκρυνση από τα πάθη, τα λόγια του αγίου:

«Στρέψετε, την προσοχή σας έντονα προς την εικόνα του Θεού και θ’ ανακαλύψετε τι είναι το πιο πολύτιμο και πιο αγαπητό στον Θεό. Θ’ ανακαλύψετε ακόμη γιατί πρέπει να είμαστε αγαπητοί και πολύτιμοι ο ένας για τον άλλο. Είναι πολύτιμη για τον Θεό η ψυχή μας, η εικόνα Του, το ζωντανό Του πορτραίτο και η εικόνα του Θεού οφείλει να κοσμείται με δικαιοσύνη, με ακακία και ταπείνωση, με καθαρότητα και υπομονή με την ελεύθερη τάση για αρετή.

»Κύριε όπως τα αντίτυπα και οι εικόνες ενός πρωτοτύπου ελκύονται από αυτό και ταυτίζονται με αυτό, έτσι και εκείνοι που πλάσθηκαν κατ’ εικόνα Σου είναι φυσικό να στρέφονται προς Σε το πρωτότυπό τους, μ’ όλη τους την αγάπη, με όλη τους την ψυχική δύναμη και να ταυτίζονται με Σένα.

»Τι σημαίνει να υπηρετείς τον Θεό; Σημαίνει να στρέφεται και να προσκολλιέται η εικόνα στο αρχέτυπο, η σταγόνα της ζωής στην Αέναη Πηγή της ζωής, η σταγόνα της ελευθερίας στην Πηγή της ελευθερίας η σταγόνα της γνώσης στην Πηγή της γνώσης και της σοφίας.

»Τι μπορούσε ο Πλάστης να δώσει περισσότερο στο πλάσμα Του από ό,τι έδωσε πλάθοντας το «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση» Του, κάνοντάς το θεό, στολισμένο με λογική, αγιότητα, δικαιοσύνη και ελεύθερη βούληση; Ω, φύλαγε με προσοχή το «Καθ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση» του Θεού περισσότερο από οτιδήποτε στον κόσμο και μην υποδουλώνεσαι στην φθορά της αμαρτίας».

Ἀπολυτίκιον: Φερωνύμως δοχείον της θείας χάριτος, από νεότητας ώφθης τη καθαρά σου ζωή, Ιωάννη θαυμαστέ, Κρονστάνδης καύχημα. Συ γαρ αγάπης θησαυρός και θαυμάτων αυτουργός, εδείχθης Πνεύματι Θείω. Ευαγγελίου τον Λόγον, ως φως εκλάμπων πάσιν Άγιε.

ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΣΠΑΜΑΤΑ  από το βιβλίο μου «Η Πηγή των Πάντων», αλλά κυρίως  από το τέταρτο μου βιβλίο που θα εκδοθεί το 2019.

Είναι σημαντικό για όλους όμως να αποκτήσετε και τα τρία βιβλία για να αλλάξετε την ζωή σας και να πετάξετε από υγεία και χαρά όπως έκανα εγώ, για αυτό αν παραγγείλετε και τα τρία βιβλία μου «Έτσι Γίνεται το Θαύμα», στο «Μια Ζωή Γεμάτη Φως» και η «Πηγή των Πάντων» σας τα στέλνω με  μεγάλη έκπτωση  και χωρίς να σας χρεώνω έξοδα αποστολής. Αν θέλετε να παραγγείλετε δεν έχετε παρά να στείλετε μήνυμα την διεύθυνση και το κινητό σας ή να τηλεφωνήσετε στο 6977349766.

Το απόσταγμα των διδαχών του Αγίου Ιωάννη της Κροστάνδης που μου άλλαξε τη ζωή και αλλάζει σίγουρα τη ζωή σε όποιον τις διαβάζει. 1 Και στα τρία βιβλία υπάρχουν cd, που σας βοηθούν να επαναπρογραμματίσετε το υποσυνείδητο σας, να αλλάξετε τις πεποιθήσεις σας. Επίσης στα βιβλία και στα σεμινάρια μου αυτά υπάρχουν πλήρεις οδηγίες για να απενεργοποιήσετε τα αρνητικά σας συναισθήματα και να αυτοθεραπευτείτε σε ενεργειακό επίπεδο και στη συνέχεια σε σωματικό επίπεδο από προβλήματα στην σπονδυλική στήλη, στη μέση, στον αυχένα, στα γόνατα, στο ισχίο, στο στομάχι, στη χολή, αυτοάνοσα νοσήματα, συχνοουρίας, προβλήματα σπαστικής κολίτιδας ή δυσκοιλιότητας, ιγμορίτιδας, ροχαλητού, πρόβλημα καρπιαίου σωλήνα, τενοντίτιδες, αϋπνία, κρίσεις πανικού, κατάθλιψη, διακοπή περιόδου, αρρυθμία, ταχυκαρδία, πονοκέφαλοι, ημικρανίες, δύσπνοιες, αναπνευστικά προβλήματα, προβλήματα στη χολή, χοληστερίνη.(βέβαια για οποιαδήποτε θέμα υγείας έχετε θα απευθύνεστε πρώτα στο γιατρό σας, ενώ παράλληλα σε πνευματικό, νοητικό και ενεργειακό επίπεδο θα απαλλάσσεστε από τις συνθήκες που σας οδήγησαν στην ασθένεια και θα αυτοθεραπεύστε).

Είμαι πάντα δίπλα σας για να απελευθερωθούμε από όλα τα προβλήματα μας, να πετάξουμε από υγεία και χαρά και να οδηγηθούμε στο φως.

Με άπειρη, εν Χριστώ αγάπη

Αλέξης Φωτόπουλος

Συγγραφέας – Εναλλακτικός Θεραπευτής

Τηλέφωνα: 6977349766, 6909193329, Ιστοσελίδα: www.afotopoulos.gr

 

krostandis1
afotopoulos

afotopoulos

Leave a Reply

Σχετικά με το Κύριο Αλέξη Φωτόπουλο

Ο Αλέξης Φωτόπουλος γεννήθηκε στο Στενό Αρκαδίας. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι. 

Περισσότερα

Προτεινόμενα

Ακολουθήστε μας